שר הביטחון מתריע: "נתמודד עם אתגרים שלא הכרנו"

קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון מתריע: "נתמודד עם אתגרים שלא הכרנו"

שר הביטחון, יואב גלנט ביקר בבסיס פיקוד העורף ובחן את ההיערכות למצב לחימה בדרום ובצפון. בסיום אמר כי "אם חלילה תתרחש מלחמה, אנו צפויים להתמודד עם אתגרים כמותם לא ידענו"

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת התרגיל המטכ״לי ״אגרוף המחץ״. הגיע הבוקר שר הביטחון יואב גלנט לבסיס פיקוד העורף ברמלה, אליו הצטרפו מנכ״ל משרד הביטחון האלוף (במיל׳) אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא וראש רשות החירום הלאומית יורם לרדו.

השר קיים הערכת מצב על מוכנות העורף במקרה של לחימה ממושכת במספר זירות, וכינוס תרגילי של ועדת משק לשעת חירום, בסיומו העביר לקציני פיקוד העורף ולראשי אגפי הביטחון במשרדי הממשלה את הדגשים לניהול חזית העורף בתרחיש הנבחן בתרגיל המטכ״לי, והדגיש את החשיבות במוכנות העורף לשעת מלחמה.

לדבריו: ״אם חלילה תתרחש מלחמה, העורף הישראלי צפוי להתמודד עם אתגרים כמותם לא ידענו ב-75 שנות קיומנו. זה מחייב אותנו להיערכות מוקדמת והכנה מיטבית. לתפקוד העורף על כל רבדיו, יש חשיבות רבה ותפקיד מכריע. כמו בכל זירה, גם בעורף אנו מחויבים להכנות יסודיות ולהיערכות מוקדמת, למען תפקוד מיטבי בשעת חירום״.

גלנט הוסיף ואמר: ״עלינו להיערך לתרחישים המחמירים ביותר, בהם נאלץ להתמודד עם אתגרים רבים, ותעדוף בתחומים הנדרשים לפעילות המשק החיוני לשעת חירום. רק תפקוד מוצלח של העורף, על כלל מרכיביו, יאפשר לצה״ל ולמערכת הביטחון למלא את המשימות בחזית״.



0 תגובות